سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟ سئو کلاه خاکستری دقیقا بین سئو کلاه سفید و سیاه قرار گرفته.

در این نوع سئو ما از تکنیک‌های عادی سئو کلاه سفید استفاده می‌کنیم؛ اما در بخش‌هایی که تکنیک‌های کلاه سفید ،

برای جواب دادن نیاز به زمان زیادی دارند، کمی شیطنت به خرج می‌دهیم. یعنی در چنین شرایطی به سراغ تکنیک‌هایی از سئو می‌رویم ،

که در اصل کلاه سیاه هستند اما ما با حساسیت و تکنیک‌هایی که در اجرای آنها به خرج می‌دهیم،

نمی‌گذاریم گوگل متوجه تقلب کردنمان شده و جریمه‌مان کند.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

طراحی دوباره و آپدیت صفحات :

یکی از تکنیک‌های کلاه سفید سئو، آپدیت محتوای سایت است. کلا گوگل به وب‌سایت‌هایی که دائما محتوای خودشان را بروزرسانی می‌کنند،
علاقه خاصی نشان می‌دهد.حالا شما می‌توانید در یک تکنیک سئو خاکستری، وب سایتتان را طراحی دوباره کنید!

در این حالت به دلیل تغییر عمده در کدهای برنامه نویسی وب سایت، گوگل تصور می‌کند در حال آپدیت محتواهای‌تان هستید،
و اعتبارتان را زیاد می‌کند.تکنیک بعدی در این زمینه، آپدیت محتواهای قبلی سایت است.

در این تکنیک باید سراغ مقالات و صفحاتی که قبلا منتشر کرده رفته و سعی کنید حداقل 100 تا 300 کلمه متن ،
و یک تصویر به آنها اضافه کنید. البته اگر قرار است این متن‌ها باعث کاهش تجربه کاربری شوند، بهتر است بیخیالش شوید.

لینک سازی کلاه خاکستری :

تکنیک های سئو کلاه خاکستریدر مثالی که بالاتر زدم، به تکنیک سئو کلاه خاکستری با لینک‌سازی اشاره کردم.

اما خب با توجه به اهمیت بالای لینک بیلدینگ و البته حساسیتی که گوگل نسبت به آن دارد،

باید یک سری نکات مهم را هم در مورد آن به شما توضیح بدهم.

در ادامه چند تکنیک و استراتژی کم‌خطر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنم:

خرید رپورتاژ باکیفیت :

رپورتاژها محتواهای هزار تا 2 هزار کلمه‌ای همراه با چند لینک به سایت شما هستند که در وب سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند.

مثلا ممکن است من بخواهم وب‌سایتم را روی یک کلمه کلیدی سخت سئو کنم.

در این حالت سراغ یک سایت خبری پراعتبار مثل خبرگزاری ایسنا رفته و با پرداخت هزینه،

از آنها می‌خواهم مقاله مورد نظر من را بین مقالات خودشان منتشر کنند.

رپورتاژ که قانونی است پس چرا کلاه سفید نیست؟

از نظر گوگل، اگر شما بابت دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر هزینه‌ای پرداخت کنید،

در حال انجام سئو کلاه سیاه هستید. ولی با توجه به اینکه ما سعی می‌کنیم رسانه‌های پرقدرتی را برای خرید رپورتاژ انتخاب کرده،
و همینطور به روش‌های نسبتاً مخفیانه از آن‌ها لینک بگیریم، گوگل متوجه قضیه نشده و در اصل ،

سئو کلاه خاکستری کرده‌ایم منظورم از روش‌های لینک‌سازی مخفیانه، همان انتشار لینک درون محتوای رپورتاژی است.

مزایای خرید رپورتاژ :

1_ سایت‌هایی که اقدام به فروش رپورتاژ می‌کنند قدرت زیادی داشته،

و گرفتن لینک از آن‌ها تأثیر خیلی بالایی روی سئو سایتمان دارد.

2_ این وب‌سایت‌ها به صورت ثابت یک‌سری مخاطب دائمی دارند. این موضوع باعث می‌شود رپورتاژ ما ،
توسط بازدیدکنندگان سایت آن‌ها هم مشاهده شده و تعدادی مخاطب و حتی مشتری از این طریق جذب کنیم.

3_ اگر محتوای رپورتاژ کیفیت خوبی داشته باشد، احتمال اینکه روی کلمه کلیدی مورد نظرش سئو شده،
و به صفحات اول گوگل برسد هم زیاد است. به این ترتیب رپورتاژ از گوگل هم بازدید گرفته و مخاطب به سایت ما می‌فرستد.

4_ و در نهایت اینکه اگر سایت مرجع و خوبی برای انتشار رپورتاژ پیدا کنیم،

در اصل تعداد زیادی بک لینک باکیفیت برای خودمان خریده‌ایم. چون تعداد زیادی سایت در سطح وب هستند ،
که مطالب خودشان را به صورت کاملا کپی شده از این سایت‌های بزرگ دریافت می‌کنند.

بنابراین مقاله ما هم بین همین مطالب کپی شده، و رپورتاژمان در چندین سایت دیگر هم منتشر می‌شود.

خرید دامنه‌های منقضی شده :

این تکنیک کلاه خاکستری سئو مدت زیادی است که در سطح وب استفاده می‌شود و می‌رود ،
که گوگل کم‌کم آن را شناسایی کند. اما خب هنوز استفاده از آن بازخورد دارد.

در این تکنیک شما باید به دنبال دامنه‌هایی باشید که منقضی شده‌اند.

کامنت مارکتینگ کنید :

زمانی که در یک صفحه از سایت شما تعداد زیادی مخاطب نظر بدهند، گوگل متوجه این می‌شود که مطلب شما ،
به شدت مورد توجه قرار گرفته. مهم نیست که این نظرات در جهت منفی باشد یا مثبت؛

گوگل محتوایی که باعث به حرف آمدن و تعامل مخاطب شود را دوست دارد.

تکنیک سوشیال سیگنال در سئو کلاه خاکستری :

شما راه‌های زیادی برای میانبر زدن در این فاکتور سئو دارید. روش اول خرید سوشیال سیگنال است.

در این تکنیک به سراغ وب سایت‌های فروشنده این خدمات رفته و از آن‌ها لایک، اشتراک گذاری، کامنت و…،
برای پست‌های شبکه اجتماعی یا سایت خودتان می‌گیرید.

در روش دوم هم می‌توانید از دوستان و آشنایانتان بخواهید لینک پست‌های سایتتان را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند.

این تکنیک گاهی آنقدر بازخورد دارد که بعضی از وبمستران اقدام به ساخت اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی ،
و حتی تولید محتوا در آن کرده تا صرفاً بتوانند از این طریق سئو وب سایت‌شان را بهبود بدهند.

روش سوم این است که از اینفلوئنسرها بخواهید که در شبکه‌های اجتماعی شما را معرفی کنند،
و به شما لینک بدهند. مثلاً تکنیک «صفحه را بکشید بالا» در استوری اینستاگرام ،
یکی از روش‌های لینک دادن به صفحات سایت شما خواهد بود است.

کلام آخر

خب، به انتهای مقاله سئو کلاه خاکستری رسیدیم. به رسم همیشه سعی شد مقاله‌ای که در نوین منتشر می‌شود ،
از دیگر مقالات سطح وب کامل‌تر و ارزشمندتر باشد. امیدوارم مطالعه آن برای شما مفید بوده باشد.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر
X